Monday, 21 March 2011

|| Praktikal : pening-pening ||

Hari ni sya nak share dengan korang tentang isu hangat ni..(hangatlah sangat..perasan je lebih...) Sebut je praktikal ni...mesti saya pening....praktikal ni memang akan menjadi masalah pada mereka yang dah berada di tahun akhir....Sebab kita tak tahu nak pilih kat mana....kalau kita tak pilih nanti orang atasan bagi kita kat tempat yang teruk ke...lagi teruk kann???...So sekarang ni saya dah ada 3 organisasi yang dah di pilih....cuma yang tak pastinya tak tahu nak confirm yang mana...huhu....So jom kita sama-sama tengok organisasi mane yang bertuah....hahaha..

1. MTD prime Sdn Bhd 





Besar kan syarikat tu....sebenarnya tu syarikat lebuhraya pantai timur....ni kira induk dialah..Dia ada cawangan kat temerloh...kira dekat sangat-sangat dengan tempat saya....terletak kat Selayang KL...tulah memikirkan kos hidup tinggi kat sana...Erm...bolih kopak di buatnya...huhu...tapi saya suka kerja kat sini....lagipun kos yang saya ambil banyak berkaitan dengan syarikat ni...So...think about it...huhu

2. Bank BSN

Yang ni plak di katakan senang dan boleh di katakan susah...yang senangnya sebab saya ada pakcik di sana..so boleh minta tolong dia adjustkan praktikal kat sana...masalahnya sekarang kos yang saya amik tak lah banyak sangat berkaitan dengan bank ni....so saya cakap kat dia saya nak minta bahagian pengurusan...

Ni sekadar gambar hiasan

Bank BSN yang saya minta di kuantan pahang...so...orang sana kata ok and suruh anta resume je....cuma yang ni saya tak berapa confidnt...huhu...sebabnya saya dari azali tak suka dengan nombor...haha

3. Kementerian Sains,Teknologi dan inovasi

Sebenarnya tempat ni telah di cadangkan oleh kawan saya...maklumat yang saya dapat...kementerian ni memang banyak jabatan-jabatan yang mempunyai persamaan dengan kos saya...so ni pilihan pertama saya tuk saya wat praktikal...lagipun senang sikit member pun ada...so senanglah sikit..


Kementerian ni terletak kat putrajaya ..(best wooo.....hahaha)...memang bestkan ...dah lah tak pernah sampai lagi kat putrajaya ni....haha....


Erm...tu je pilihan saya wat masa ni...sebenarnya banyak lagi tempat yang saya boleh wat praktikal...contohnya WISMA..TNB...TM..cuma tak de perasaan nak g kat sana...hahaha....so cuba yang 3 di atas dahulu...

So..bagi mereka yang mengalami masalah seperti saya...anda bagaimana..dah jumpa tempatnya...???

Nanti kan update terbaru dari aku....sentiasa ada......
Sekian.....Sampai ke temu lagi yaaaa......


Jangan lupa komen yaa....




No comments:

Post a Comment